Intel hlási významný míľnik: ich technológia XeSS (Xe Super Sampling) je už dostupná vo viac ako 200 hrách. Nová verzia Intel XeSS 2, ktorá prináša výkonové vylepšenia pomocou AI a frame generation, sa pomaly udomácňuje na trhu – aj keď stále čelí konkurencii od AMD (FSR) a NVIDIA (DLLS).
Intel XeSS 2: Výkon, ale nie vo všetkých hrách naplno
XeSS 2 prináša viac než len upscaling. Intel ju prezentuje ako balík technológií:
- XeSS Frame Generation
- XeSS Low Latency
- AI-enhanced Upscaling
Napriek tomu však nie všetko je dostupné v každej hre. Frame Generation je často nasadzované neskôr, alebo vôbec.
Oficiálny zoznam obsahuje 13 hier, pričom komunita na PC Gaming Wiki dopĺňa ďalších 7 titulov. Spolu tak ide o 20 hier, ktoré aktuálne využívajú XeSS 2:
Zoznam hier s podporou XeSS 2:
- Assassin’s Creed Shadows
- Black Myth: Wukong
- Clair Obscur: Expedition 33
- Civilization VII
- Delta Force: Black Hawk Down
- Diablo IV
- F1 24
- FragPunk
- Harry Potter: Quidditch Champions
- Hogwarts Legacy
- Indiana Jones and the Great Circle
- KARMA: The Dark World
- Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Mandragora: Whispers of the Witch Tree
- Marvel Rivals
- Mortal Kombat 1
- Naraka Bladepoint
- Payday 3
- Rise of the Ronin
- Steel Seed
Výkon – až 4-násobný nárast FPS
Intel zverejnil interné benchmarky. Na desktopovej karte Arc B580 prináša XeSS 2 v hrách ako Diablo IV, Hogwarts Legacy alebo Marvel Rivals zreteľné zvýšenie výkonu. V niektorých prípadoch ide až o 4-násobok pri porovnaní s natívnym renderovaním.
Rovnaký trend platí aj pre mobilné GPU – konkrétne Intel Arc 140T integrovaný v ultrabookoch. Tam sa XeSS 2 javí ako kľúčová technológia na hranie náročných titulov pri 1080p.
Budúcnosť XeSS: Viac hier a rýchlejšie rozšírovanie
Intel plánuje podporu rozšíriť. Od prvého nasadenia XeSS 2 (10. decembra 2024) pribúda v priemere jedna hra týždenne. Ak tento trend udrží, môžeme do konca roka očakávať ďalšie desiatky titulov.
Zostáva však otázkou, či sa XeSS 2 dokáže dlhodobo presadiť proti DLSS od NVIDIA a FSR od AMD – najmä ak nedôjde k širšiemu nasadeniu Frame Generation alebo otvoreniu kódu pre vývojárov.